پروژه‌ها

لینک پاورقی کتاب​

چنانچه محققین در هنگام مطالعه‌ی کتاب نیاز به بررسی صحت و کیفیت ارجاع دهی نویسندهی کتاب داشته باشند بایستی گاهی با زحمت اقدام به مراجعه به کتاب مورد نظر نویسنده کنند. لذا اگر بتوان این گام را به کمک ماشین و به شکل سریعتر انجام داد در وقت محققین صرفه جویی قابل ملاحظهای انجام خواهد شد. از سوی دیگر با بررسی شبکه‌ای ارجاعدهی میتوان وزن و اهمیت یک کتاب را در میان کتب مختلف مشاهده کرد یا میتوان مراجع مورد استفاده از یک کتاب یا صفحه از کتاب را برای پژوهش در مورد آن مطلب به راحتی بدست آورد.

این سرویس تلاش می کند پاورقی های موجود در انتهای صفحه کتاب (با تمام پیچیدگی‌هایی که ممکن است داشته باشد) را با استفاده از آدرس پاورقی و اطلاعات متنی که پاورقی ذیل آن است به کتاب و جلد و صفحه مورد نظر پیوند بزند.

لینک پاورقی کتاب

الگوریتم کار به این صورت است که ابتدا سعی می‌کند با استفاده از پایگاه جانبی که از اسامی کتابها و نویسنده‌ها و غیره دارد متن ورودی پاورقی را با استفاده از قواعد محدود دستی (حدود 300 قاعده) که برای پاورقی دارد تجزیه و پارس کند و سپس در کتابهای موجود با توجه به اطلاعات استخراج شده در جلد و صفحه مورد نظر و سایر نتایج احتمالی (به علت اختلاف چاپها و اختلاف و شباهت نامها) به جستجوی تقریبی عبارتی که پاورقی ذیل آن است بپردازیم و کاندیداهای مختلفی برای ارجاع پاورقی استخراج کنیم در نهایت بهترین گزینه‌ها را با توجه به میزان تطبیقات در متن و بخش‌های پاورقی و سایر برتری‌ها برای انتخاب ارجاع پاورقی انتخاب می‌کنیم.

لینک پاورقی کتاب

لینک پاورقی کتاب

5 1 رای
رأی دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه نظرات