پروژه‌ها

استناد سنجی مقالات​

در برنامه ارجاع‌یابی مقالات سعی شده است که تا حدّ ممکن ارجاعات موجود در انتهای مقالات را استخراج کرده و به کتاب یا مقاله مورد نظر پیوند داد. این کار علاوه بر تسریع کاربر در دسترسی به ارجاعات پیوندیافته باعث می‌شود که بتوانیم مقالاتی که یک مقاله در آنها به آن استناد کرده‌ایم را هم ردیابی کنیم.

روند کار به این صورت است که از منابع مختلف مثل کتابخانه ملی، سایت کتاب نقطه آی آر و SID و مگیران و سایت نورمگز و نورلیب لیستی از اطلاعات کتابها و مقالات تهیه شده است و همه اطلاعات را در یک موتور جستجو قرار می‌دهیم.

برای پیونددهی ارجاعات ابتدا به استخراج ارجاعات می پردازیم که به صورت دستی علامتگذاری نشده اند بنابر این با استفاده از اطلاعات کمکی متن مثل عنوانهای مختلف ارجاعات و شماره گذاری آنها و سایر اطلاعات ویرایشی به استخراج و تفکیک ارجاعات می‌پردازیم که در مجلات مختلف ممکن است در فرمت‌های مختلفی قرار گرفته باشند.

سپس برای هر ارجاع بهترین تطبیق ممکن اجزای ارجاع را با منابع موجود را بررسی می‌کنیم و بهترین تطبیق در اجزای مختلف را به دست می‌آوریم و در صورت بالاتر بودن از حدّ مطلوب به عنوان پیوند ارجاع معرفی می‌کنیم.

1ارجاعات پیوند یافته در سایت نورمگز در بخش مراجع  به رنگ آبی مشخص شده اند

استناد سنجی مقالات

2 مقالاتی که به این مقاله پیوند برای آنها یاف شده در لیست استنادات مقاله مشخص شده است

استناد سنجی مقالات

0 0 رای ها
رأی دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظر
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش همه نظرات
محمد رضا سروری

سلام، چرا استناد سنجی مقالات و بسیاری از گزینه‌های دیگر قابل استفاده نیستند؟ یعنی وقتی وارد می‌شویم فقط یک توضیح در مورد آن می‌بینیم، اگر برای استفاده نیست نباید اینجا قرار دهید.

مدیرسایت

با سلام خدمت شما کاربر گرامی
قابلیت های متعددی در آزمایشگاه هوش مصنوعی نور در حال پیگیری و استفاده هستند. در این بین، مواردی که قابل ارائه بوده اند در قسمت سرویس های پایگاه ارائه شده اند و سایر موارد در قالب معرفی، توضیح داده شده اند.